Iskola

 2012.06.06. 19:28

Sziasztok!:)
Itt volnék megint, jöttem boldogítani a népet.:') Édesdrága Hellyikém kérdezett valamit a kinti tanulás mibenlétéről, én pedig úgy gondoltam, felhomályosítok mindenkit a dologgal kapcsolatban.

Szóval, az ottani oktatás egészen másmilyen, mint a miénk. Egy tanítási év nem 2011/201-es, hanem csupán 2012-es, ugyanis egy év januárban kezdődik, és karácsony előtt, decemberben ér véget. Így a leghosszabb, karácsonyi és nyári szünet decembertől januárig van, nagyjából másfél hónapig. Egy év négy negyedévből áll, ezek között vannak nagyjából 2 hetes szünetek. Remélem érthetően fogalmaztam.:) Tulajdonképpen az egész rendszer sokkal logikusabb, mint a miénk, és talán átláthatóbb is. Ebben a tanévben a második negyedév július 9-én kezdődik, ezen a napon kezdem el én is ausztrál pályafutásomat.:')

Már meg van, hogy melyik suliba fogok járni, ha jól tudom, már föl is vettek.:) Benowa State High School, akit érdekel, hogy mégis milyen a suli, ITT a honlapja, viszont találtam valami sokkal találóbbat: egy 2010-es, úgymond szalagavató KÉPEIT... Érdekes, eddigi ismereteim szerint nagyjából egy vörös-szőnyeges Oscar átadó néz ki így, de nem mondanám, hogy bánt a dolog.:P Már várom a percet, amikor az ausztrál csávóm oldalán kilibbenek egy limuzinból valami gyönyörű ruhában.:) Haha, jó is lenne!:)
Hogy legyen még min nevetni, elárulom, hogy az iskola igazgatóját Chippendale-nek hívják.:'D Biztos vagyok benne, hogy ahányszor csak ki kell majd mondanom a nevét, elfogom röhögni magamat.:) Szerencsétlen csávó... 

Nos, hogy mondjak még újat, a tanórák rendszere is egészen más. Az órák minden nap (ha jól tudom) 9-től 3-ig vannak, és mint a filmekben, iskolabusz viszi a elkószáló hajlamú nebulókat a suliba, hogy még véletlenül se tévesszék el az épületet a közelben lévő bevásárlóközponttal.:)

Viszont most jön, ami az egész költözősdivel kapcsolatban a legjobban megrázott: egyenruha van, kötelező(!); nincs se körömfestés, se smink, ezekért máglyára vetés jár. Na jó, talán nem, viszont ez kiakasztó!:| Nagyjából 5 éve nem volt a körmöm kifestetlen állapotban, szanaszét törik lakk nélkül, mihez fogok én kezdeni?! Az egyenruha se túl biztató, sőt, mondhatnám, hogy borzalmasnak tűnik: szürke szoknya, fehér ing, szürke nyakkendő és (gyengébb idegzetűek ne olvassák tovább!) fehér zokni fekete ormótlan, elképesztően ronda cipővel! Te jó ég, belegondolni is rossz. Anyumék persze egyből kaptak a témán, hogy milyen jó is az egyenruha, mindenki ugyan abban van, nincs gazdag vagy szegény, az ő idejükben is milyen jó volt, blablabla. Hol itt az egyéniség, kérdem én?! Még a gondolattól is kiráz a hideg, hát még ha majd abban kell nap mint nap suliba járnom.:') Márpedig kelleni fog... Valamennyire megnyugtat a tudat, hogy mindenkinek egyformán ocsmány göncbe kell végigszenvedni a napot, de azért még nem adtam fel a reményt, hogy a magyarokkal kivételeznek!:)

Szóval szerény véleményem szerint ennyit tudok a dologgal kapcsolatban, ha bárkit is érdekel ezen kívül még bármi más, tessék írni!:)
Na sziasztok!(:

A bejegyzés trackback címe:

https://backtoaustralia.blog.hu/api/trackback/id/tr474569903

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

miimii 2012.06.07. 19:57:29

Húú...azta mindenit neki... (Azért vannak fejek:P) Hát én a helyedben nagyon várni fogom a szalagavatót.
Egyenruha...
Hú, hát szerencse, hogy nekünk csak ünnepélyekkor van..(vagy akkor sem néhol) De hogy minden nap?? Úristen.. Nos ebben résztvétem!
Viszont fel a fejjel! :) Egy ilyen "kis pitiáner" dolog miatt ne kókadjon az orrod. Szerintem sok minden kárpótolni fog. ;)
Amúgy szerintem is sokkal jobb ez a tanítási terc mint a miénk. Milyen is jó, hogy ők még 8-kor is (lehet) alszanak.. :P
Amúgy ha lehet (és van) szívesen elkérném az msn címed.. Jó sok kérdésem lenne erről :) Meg jó lenne beszélgetni is.
Szia! :) xo

fruzsii96 2012.06.08. 17:50:30

@miimii: Nekünk pedig egyáltalán nincs, szóval jó is lesz megszokni... Na hát mindegy, kénytelen leszek.:)
És amúgy persze, egyáltalán nem csüggedek, csak ez az, ami kicsit visszavesz a lelkesedésemből.:)
Persze, szívesen megadom, elküldöm e-mailben, jó?:)
Na sziaa(:

szszandra · http://ausztraliabamentem.wordpress.com 2012.06.15. 15:43:21

szia! beleolvastam a blogodba, és csak annyit mondanék, hogy abszolút ne aggódj az egyenruha miatt, mert itt egy csomóan variálják. Általában különböző szetteket lehet összeállítani (persze sulija válogatja), szoknyából, blúzból, stb., meg a csajok a hajukat ezerféleképpen meg tudják itt csinálni, abban biztos látsz majd újdonságokat! de tény, hogy nem festik magukat a sulis csajok, és a körmük sincs kifestve... viszont legalább az ember lánya "egyenlő" esélyekkel indul a pasiknál, nincs az, hogy ki mennyire öltözik kihívóan.

fruzsii96 2012.06.16. 16:37:04

@szszandra: szia(: hát köszi a biztatást, remélem nem lesz olyan vészes a dolog.:) igen, persze értem én, hogy miért kell ez, de szerény véleményem szerint rengeteg mindent elárul a ruha a viselőjéről, és itt most nem szegény-gazdag különbségre, hanem stílusra. kicsit olyan számomra ez az egész, mintha mindenkit ugyanúgy kezelnének, egy darab embertömegből áll a suli, nincsenek saját egyéniségek... legalábbis én így látom a helyzetet, hiszen nálunk nincs egyenruha, de hát lehet, hogy tévedek.:) majd meglátjuk!
süti beállítások módosítása