Sydney(:

 2012.10.03. 10:26

Helló!:) 

Hát meg is volt a Sydney-i kiruccanás, hétfőn este már itthon is voltunk. Jó volt ez az öt nap nyaralás, bár igen hideg volt ott, minden nap hosszúnadrág+bőrdzseki volt az ajánlott viselet.:/ 

Na de szóval, valamit Sydneyről...:) Jó hely, nagyjából minden nap városnézés volt terítéken, egyszer voltunk egy strandon, ahol ugyan rengetegen fürödtek, de mi inkább kihagytuk, ezen kívül pedig igyekeztünk minden látványosságot útba ejteni. A szállásunk elhelyezkedése már alapból vicces volt, mert apum 30 perc sétára a központtól, a King's Cross-on foglalt szállást, mint (utóbb) kiderült, a piros-lámpás negyedben.:'DD Nos igen, érdekes arcokkal találkozhatott az ember este...:'D 

Első nap, miután kipakoltunk, körbejártuk a várost. Voltunk a kínai negyedben, mászkáltunk a hatalmas házak között, láttuk a St Mary Cathedralt is, de majd mindenről teszek fel képet.:) Elmentünk természetesen az Opera Házhoz is, és ugyan rengeteg ember mondta már, aki Sydneyben járt, hogy mekkorát csalódott az Opera Házban, én ezt valahogy egyáltalán nem éreztem.:) Szerintem lenyűgöző építmény, nekem nagyon tetszett, nem is értettem, hogy miért csalódtak egyes ismerőseim.:') Második nap vettünk ilyen egész napos jegyet ezekre a Hop-On Hop-Off buszokra, tudjátok, piros kétemeletes városnéző járgány.:) Szóval azokkal jártunk mindenfelé, volt ahol leszálltunk, mászkáltunk fél órát aztán folytattuk az utat.:) Voltunk a Sydney legszebb strandjának nevezett Bondi Beachen is, ami valószínűleg csak a Sydney-i embereknek olyan nagy látványosság, mert pontosan úgy nézett ki, mint minden átlagos strand itt, Surfers Paradise-on.:) Aztán a legközelebbi leszállás Darling Harbourben volt, a legjobb hely Sydneyben.:D Legalábbis szerintem.:) Engem nagyon megfogott, olyan jól meg van csinálva az a hely te jó ég! És ott van a Sydney Aquarium is, amibe harmadnap el is mentünk, na az volt a másik! Gyönyörűű! Nagyon jól megcsinálták, egy teljes labirintusnyi akvárium-rendszer van a hatalmas felhőkarcolók között, elképesztő!:) Volt ott minden, cápa, dugong, hatalmas teknősök és ráják, és a legkülönbözőbb fajta halak. De persze, újra, majd nézzétek meg  képeket!:)

Még aznap estére volt jegyünk az Opera Házba az Aidára, bár azt hiszem ezt már említettem.:) Nagyon jó volt, egyrészt azért mert máskülönben nem láthatod belülről az Opera Házat, másrészt pedig, nos, hát...végre vehettem fel magassarkút.:P Szóval igen jó volt, valahogy 11 vagy fél 12 körül végeztünk, és taxival mentünk haza. Igen ám, csak hogy útközben elkocsikáztunk egy profin felszerelt, komplett helyszínelés mellett. A taxis volt oly kedves, és elárulta, hogy lövöldözés volt, MEGINT. Ezt így mondta, a szállásunktól öt percre.:| Mi meg így mind apumra néztünk, hogy te is jó helyen foglaltál szállást...:'D Harmincadikán vettünk komp jegyet és átmentünk egy Manly nevű kisvárosba, ami a turisták egyik kedvenc helye strandja, illetve éppen aktuális kiállításai miatt. Tényleg nagyon szép volt, teli volt emberekkel, előadókkal, vásárral, egyszóval bulival.:) Délután visszakompoztunk, és felmentünk a 309 méter magas Sydney Towerba, ami Sydney legmagasabb, illetve Ausztrália második legmagasabb építménye (a Q1 után, ami itt van Surfers Paradiseon).:) Szép volt a kilátás, durva volt mindent körbelátni, de nagyon jó.:)  Utolsó nap még elmentünk gyalog a Darling Harbourig, mert mellette van egy kínai kert, ami állítólag gyönyörű, de sajnos nem tudtuk megnézni, mert filmforgatás miatt zárva volt.:/ Így hát még mentünk egy kört a Monorailel (az egy kb 20 méteren menő vonat), voltunk a Big Marketben, aztán végül hazafelé vettük az irányt.:)

Jó kis öt nap volt ez, nekem tetszett Sydney mindennel együtt, de akkor mondok most valamit: nincs ausztrál hangulata! Nem viccelek, ez nekem nagyon feltűnt.:D Valahogy úgy az egész városból hiányzik ez a hangulat, vagy én nem is tudom. Jónak jó, de semmi különleges, semmi megfogó, egyszeri városnézésre remek, de nem élnék ott. Surfers Paradise nekem ezerszer jobban tetszik, ha egyszer Ausztráliában kéne élnem, már úgy értem hogy véglegesen, én biztos hogy ezek után is Gold Coastot választanám, és nem a nagyvárost!:)

Nos, van még egy hét szünet, lazítunk, lélekben készülünk a sulira.:P Aztán meg már lassan nyááár!
Mennem kell, még fel szeretném rakni a képeket is!
Nasziasztook!(:

A bejegyzés trackback címe:

https://backtoaustralia.blog.hu/api/trackback/id/tr14817325

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kia08 (törölt) 2012.10.07. 00:12:45

Micsoda élményekkel gazdagodhattál. A világ legszebb országában élhetsz, és ilyen gyönyörű helyeken járhatsz. Az előző postokat is elolvastam, ahogy emlékszem nem a legkönnyebben sikerült kijutnotok, de ezek a pillanatok biztosan kárpótolnak :) Én egy kicsivel többet olvasnék még az ottani iskolarendszerről, és az ausztrálokról. Viszont a blogod nagyon tetszik, csak így tovább, és sok sikert :)

fruzsii96 2012.10.07. 11:37:00

@kia08: Igen, tényleg gyönyörű hely, mintha egy mese színterén élnék.:) Bár a kijutásunk tényleg nem volt egy egyszerű történet, de megérte! Örülök hogy tetszik a blog, és rajta leszek, hogy olyanokról többet írjak ami érdekel!;)

kia08 (törölt) 2012.10.07. 18:44:37

Eddig végig olyanokról írtál, ami érdekelt, és ami a legjobb, ezekről még nem is hallottam. Én személy szerint kevés olyan bloggal találkoztam, ahol egy magyar tinilány kiköltözött a kenguruk földjére és blogban vezeti élményeit, tapasztalatait. Ennek örülök. A képeidet is megnéztem, és aahhh. Nekem nincs olyan szerencsém, hogy a családdal menjek ki, így a tanulmányaim végéig ezzel várnom kell, de utána ha nekem is összejön, irány Ausztrália :) Jut eszembe, valami híresebb, vagy kevésbé ismertebb színésszel vagy énekessel sikerült-e már összefutni? :) A legtöbb kedvencem ausztrál, és arról a környékről származik, ahol laktok, és ott is élnek. Tudom, őrült rajongói kérdés, de általában mindenkitől megkérdezik, ha nagyobb városban él :)

fruzsii96 2012.10.08. 10:52:29

@kia08: Mikor még csak terveztük ezt az egészet már akkor eldöntöttem, hogy blogot vezetek majd a helyzetről, mert hát ki tudja, hány embert érdekel.:) Szurkolok, hogy sikerüljön neked is kijutni!:) Hiszen hiába rakok fel képeket, hiába írok le mindent, ezt lehetetlen elképzelni.:) Nos, a sztárokról, pont a múlt hétvégén láttam ezt a Janoskians bandát. Nem tudom, hogy ismered-e őket, én nem, csak hatalmas volt a lánytömeg meg a sikítozás a Hard Rock Cafe előtt, így szereztem tudomást róluk.:) Mással még sajnos nem találkoztam, de hátha!:)

kia08 (törölt) 2012.10.08. 18:10:59

Így te is jobban visszatudod nézni, hogy milyen volt akkor, és te mennyit változtál, a gondolkodásmódod, és lehet olyan élményekkel találkozol viszont, amikre már nem is emlékszel :)
Köszönöm, én is reménykedem a legjobbakban, de még van kis időm addig :D
Róluk még nem igazán hallottam, de majd egyszer utánanézek :)
Álljunk mindenhez pozitívan, hátha! ;) :P
süti beállítások módosítása